Ansökan - Inredningsarkitektur och Produktdesign - 1 år

Sök till Inredningsarkitektur och Produktdesign på Basis konstskola

Här nedan hittar du information om hur du ansöker till utbildningen Inredningsarkitektur och Produktdesign.

Din ansökan ska vara tillhanda Basis konstskola senast 2023-05-05 klockan 23.59.

Behörighetskrav för våra heltidsutbildningar 

Den sökande skall ha genomgått gymnasieskola, motsvarande utbildning eller skall på annat sätt bedömas kunna tillgodogöra sig utbildningen.

 

Så här söker du

 

Ansökningsformulär

Fyll i och skicka in ansökningsformuläret som du hittar längre ner på sidan.

 

Ansökan

En komplett ansökan består av 3 dokument: personbevis, gymnasiebetyg samt arbetsprover och mejlas till inredningdesign(snabel-a)basis.se

 

Arbetsprover

Arbetsproverna består av fem bilder, tre valfria arbeten och två teckningar, varav en skall vara en studie av en miljö. 

Max 10 Mb/mejl. Mejlet skall döpas till den sökandes och utbildningens namn.

 

Vad händer sen?

 

Antagningsbesked

meddelas 24 maj 2023

 

Bekräftelse av studieplats

När du fått ett skriftligt antagningsbesked från skolan tackar du ja eller nej till studieplatsen genom att betala in en faktura på anmälningsavgiften som skickas till dig tillsammans med antagningsbeskedet. Anmälningsavgiften utgör en delbetalning av terminsavgiften. Den visar att du ämnar delta i utbildningen och att en plats reserverats. Utebliven betalning medför överföring till reservlistan. Ångerrätten på två veckor tillämpas (se nedan), om den sökande tackar nej till studieplatsen senare betalas inte anmälningsavgiften tillbaka.


Sen anmälan

 

Reservplats 

Du har möjlighet att söka en reservplats fram till terminsstart. Vid eventuell platstillgång fördelas studieplatserna löpande från den dag antagningsbeskeden skickats. Gör du sen anmälan skriver du utbildningens namn, reservplats och ditt eget namn i ämnesfältet när du skickar in ansökan. I övrigt görs ansökan på samma sätt som vid ordinarie antagning.


Studier med start i januari 

Det finns möjlighet att studera en termin med start i januari i mån av plats och om du har tidigare förkunskaper. Du kan välja att studera under enbart vårterminen eller fortsätta dina studier på höstterminen för att fullfölja ett läsår. Ansöker du till vårterminen är du inte betalningsskyldig om du lämnar återbud senare än två veckor innan terminsstart, vi ser förstås gärna att du lämnar besked i så god tid som möjligt före terminsstarten om du ej är intresserad av din studieplats.

Kurstid 

Utbildningen omfattar 1 200 timmar under två terminer.

Tider 

måndag-fredag 09.00-16.00.

Terminstider 2022-2023 

Hösttermin 29/8 – 13/1

Vårtermin 16/1 – 2/6   

Avgifter

Avgiften för utbildningen är 31,000 kr per termin exklusive en anmälningsavgift på 2000 kronor. Du kan dela upp betalningen till fyra tillfällen per termin för hela kursavgiften.

Merkostnadslån för terminsavgiften

Du som söker studiemedel har möjlighet att söka merkostnadslån för hela terminsavgiften. Läs mer på CSN:s hemsida under övriga utbildningar. Konst och Kulturutbildningar. Utbildningen tillhör A3 kvoten och belastar inte kvoten för högskolestudier.

Läs mer på CSN:s hemsida under Övriga utbildningar

Materialkostnader

Max. 3000 kr. Skolan ger tips om billigare alternativ.

Anmälningsvillkor 

Du bekräftar att du vill ha den erbjudna studieplatsen genom att betala in den anmälningsavgift som faktureras i samband med att du får antagningsbeskedet. Vi tillämpar ångerrätten (se nedan). Om du ångrar att du tackat ja till din studieplats senare än två veckor efter att anmälningsavgiften är inbetald så betalas inte anmälningsavgiften tillbaka. Du kan lämna besked om att du inte vill studera senast två veckor innan kursstart, därefter är du skyldig att betala 50% av det som återstår av utbildningen.

Observera att du anmäler dig till en ettårig utbildning. I händelse av att du på grund av sjukdom som kan styrkas med läkarintyg vill avbryta dina studier, avbryts betalningsförbindelsen. Den studerande faktureras för terminsavgiften fram till dess att läkarintyget inkommit till skolan.

Ångerrätt 

Enligt svensk lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du 14 dagars ångerrätt från det att du bekräftat att du vill ha en erbjuden studieplats. Det betyder att du utan att ange skäl eller att bli debiterad avgifter har rätt att ångra din anmälan. Ångrar du din anmälan så meddelar du skolan så snart som möjligt via mail eller telefon.

Förverkad ångerrätt 

Om du påbörjat deltagande i en aktivitet har du accepterat att avstå din ångerrätt. Avanmälan och avbrutet deltagande: – När ångerrätten förfallit kan du avanmäla dig fram till 14 dagar före start utan att ange orsak eller bli debiterad några avgifter, genom att kontakta oss. – Om du återtar din anmälan innan aktiviteten startat men mindre än 14 dagar före start debiteras du på tio procent av årsavgiften. – Om du avbryter ditt deltagande efter terminsstart är du skyldig att betala 50% av det som återstår av utbildningen. – Om skälet till att du avbryter aktiviteten är varaktigt hinder såsom sjukdom styrkt med läkarintyg, avbryts betalningsförbindelsen och den ännu ej utnyttjade delen av terminsavgiften återbetalas. – Inom 30 dagar från det att du avanmält eller avbrutit dina studier enligt ovan ska vi återbetala redan inbetald terminsavgift till dig.

Ansökan till Inredningsarkitektur och Produktdesign - 1 år

Varför behöver du lämna personuppgifter? Dina uppgifter behövs för att vi ska kunna administrera utbildningen och kommunicera med dig. Vi behöver dem också för att kunna tillgodose förordningskrav från Myndigheten för yrkeshögskolan. I Studiefrämjandets integritetspolicy kan du läsa läsa om dina rättigheter gällande hantering av dina personuppgifter.